Det första jag märkte när jag klev upp på den lilla båten vid hamnen var båtens renhet och ordning. Den ansvarige skepparen hade alla spön upprätt, med sina linor snyggt undanstoppade i hållare. Hållarna var gjorda av rör, cirka 30 cm långa, som hade svetsats på båten.
Ett enkelt, billigt hjälpmedel hade fått mig att sitta upp och vara uppmärksam. Denna skeppare tänkte på sina kunder, och den här enheten lämnade ett starkt intryck. Vi fick sedan en mycket kort föreläsning om säkerhet, kollade om vi hade på oss flytvästar och drog iväg.
Hitta din målmarknad
Cirka 12 minuter senare stoppade skepparen båten och sa att vi borde hitta lite makrill här. Han förklarade att beten på krokarna såg ut precis som makrill ville äta. Det var verkligen inte något jag skulle tycka om!
Han förklarade att han genom sin erfarenhet och hjälp av ett ekolod på sin båt visste att det fanns ett stim fisk nedanför. Vi slängde alla våra spön över sidan och började fiska.
Nu vet jag inte om dig, men det här var helt nytt för mig. Jag slog upp linan frenetiskt, så snart jag kände ett drag och hej, det var en fisk som dinglade på kroken. Jag började fara omkring, fisken hoppade av innan jag ens fick in den över relingen.
Befälhavaren förklarade för mig att när en fisk tog betet, skulle jag snabbt ta tag i spöet för att se till att det fastnade. Jag skulle då ta mig tid att dra in den. Säkra spöet i hållaren, med fisken hängande över håven och ta itu med den - jag gjorde det, och jag slutade med 20 fiskar, vilket gladde mig. Jag hade satt ett mål på 10, sedan min vän hade fångat 9 första gången.
Så vad är lärdomarna för marknadsföring - om du fortfarande är med mig och inte redan har de flesta av dem, här pratar de om affärer
Kort sagt, om du vet vilka problem eller önskningar dina kunder har och du kan uppfylla dessa, samtidigt som du ger valuta för pengarna, kommer du alltid att vara en vinnare.
Och om du inte vet svaret på den frågan, fråga dem som redan har köpt av dig - dom vet!