7 tips för affärsmästerskap

Börja med slutet i åtanke, jag vill att du föreställer dig hur du leder ditt succé-företag på ett framgångsrikt sätt. Allt du gör är för att nå detta mål.

1. Veta var du är. Skapa en strategi för att komma från var du är - till dit du vill vara.

2. Konstant marknadsföring & innovation. All verksamhet handlar i grunden om två saker. Marknadsföring och innovation. Detta är de enda två sakerna som drar in pengar i alla företag.

3. Ständig och oändlig förbättring av marknadsföring och produktlöften i världsklass. Dina produkter och tjänster måste vara de bästa.

4. Ständig förbättring av crm-systemet. Använder du ett crm-system för att lyckas?

5. Ständig förväntan av kraften i finansiell och juridisk analys. De flesta uppmärksammar inte detta förrän det är för sent. Varje framgångsrikt företag behöver rådgivare för juridiska och finansiella frågor.

6. Konstant optimering och maximering. Tänk dig in i den upplevelse din kund går igenom när han köper av dig och se vart du kan tillföra mer värde till denna process. De flesta är blinda för reklam eftersom vi ständigt bombarderas av det. Människor kommer ihåg den erfarenhet de har och hur de kände efter att ha interagerat med dig.

7. Skapa ständigt. Folk kommer att fortsätta köpa och kommer att hålla sig kvar. Kom ihåg att din bästa kund är din nuvarande kund. 

Ställ dig själv några kvalitetsfrågor. Nedan listas de exakta frågorna Steve Jobs ställde sitt team när han revolutionerade Apple.

1. Vilken verksamhet sysslar du med? Deras första svar var att de var i datorbranschen.
2. Nästa fråga var, vilken verksamhet är du VERKLIGEN i? Vi är faktiskt på väg att ansluta människor med sin största passion.
3. Vilken verksamhet behöver vi vara i? Vi är i datorbranschen, men vi MÅSTE vara i musikbranschen. Det var då iPod och iTunes skapades. Samma frågor ledde dem sedan i iPhone-verksamheten.

Ställ nu dessa frågor till dig själv. Varför kom du in i ditt företag ursprungligen? Varför är du med i det nu?

Varje företag behöver tre typer av människor för att lyckas:
1. Människor som är entreprenörer.
2. Chefer och ledare.
3. Utförare som genomför dina koncept.

Om du personligen inte har alla dessa egenskaper, samarbeta med dem som har det. Implementera dessa 7 tips, ställ dig själv kritiska frågor och se ditt företag blomstra in i vad du drömde om att det skulle vara.




Varför är SEO viktigt för digital marknadsföring?

Du har säkert hört hundra gånger att SEO är en vi...

Hur du raggar leads

Att lära sig taktiken för att ragga potentiella kun...

Varumärkesstrategi

Sammantaget är en varumärkesstrategi en långsiktig...

En Growth Hackers tankesätt

Som ordspråket säger, är nödvändigheten uppfinni...

Vad är Growth Hacking?

När det gäller den digitala marknadsföringsvärlde...

6 strategier för Growth Hacking

Termen growth hacking är i sig ett bevis på att mar...


Problem på jobbet?

Men kanske inte vet vad - nu finns ett verktyg som tar fram dom, klicka för info!...

Vinterparkas och hängselbyxor

Varselkläder som klarar ner till -44°C - klicka för info!...

Hölsterbyxor

Från endast 177:- perfekt för hantverkare, certifierade, klicka för mer info!...