Vad är Growth Hacking?

När det gäller den digitala marknadsföringsvärlden verkar det som att det alltid finns ett nytt modeord för att beskriva en persons yrke. Det är en naturlig del av de kreativa gemenskaperna att komma på nya sätt att beskriva vad de gör, i hopp om att skapa lite extra buzz. Ett av de nyare modeorden är "growth hacker".

Vad är egentligen en Growth Hacker?

Eftersom det är en så tvetydig term har definitionen av en "growth hacker" många variationer. Men du kanske upptäcker att definitionen - som oftast beskrivs som någon som "använder delar av marknadsföring och marknadsundersökningar, tillsammans med teknik, för att tillhandahålla marknadsföringslösningar till kunder - låter ganska bekant. Det är för att det är det! Det är precis vad en internetmarknadsförare gör varje dag.

Faktum är att en growth hacker inte är något annat än en internetmarknadsförare under ett annat namn. Slutmålet med internetmarknadsföring är att nå människor online, oavsett metod. Growth hackare säger att kreativitet är det som skiljer dem åt. Men i ett jobb där arbetet ständigt förändras och utvecklas (som Internet, i sig) är kreativitet en egenskap som delas av de bästa internetmarknadsförarna.

Så varför kalla det Growth Hacking?

Tja, det låter coolt. Det är ett begrepp folk direkt vill lära sig mer om. Det är nästan som om dessa marknadsförare försöker marknadsföra sig själva genom att använda ett annat namn för vad de gör. Men det är också en term som har lurat människor att tro att internetmarknadsföring är död och att de behöver en "hacker" för att få sin webbplats och sitt innehåll att ses av potentiella kunder.

Finns det någon skillnad mellan en Growth Hacker och en Internetmarknadsförare?

Jo, visst. Det är skillnad på vad de kallar sig. Men förutom det är de samma person som använder samma strategier och färdigheter.

"Hacking" kan innebära en snabb lösning, men i verkligheten handlar det om att bygga en högt rankad webbplats om att lägga ner tid och ansträngning för att underhålla en bra webbplats.

När det kommer till kritan finns det många egenskaper som bör vara med i valet av rätt företag eller individ för att hjälpa dig med din internetmarknadsföring. Men titeln de använder för att referera till sig själva borde inte vara en av dessa faktorer. Fokusera istället på vad de gör i branschen för tillfället och hur det kan översättas till att hjälpa ditt företag. Ta dig tid att lära dig exakt vad de planerar att göra och att det passar dina behov.




Varför är SEO viktigt för digital marknadsföring?

Du har säkert hört hundra gånger att SEO är en vi...

Hur du raggar leads

Att lära sig taktiken för att ragga potentiella kun...

Varumärkesstrategi

Sammantaget är en varumärkesstrategi en långsiktig...

En Growth Hackers tankesätt

Som ordspråket säger, är nödvändigheten uppfinni...

Vad är Growth Hacking?

När det gäller den digitala marknadsföringsvärlde...

6 strategier för Growth Hacking

Termen growth hacking är i sig ett bevis på att mar...


Problem på jobbet?

Men kanske inte vet vad - nu finns ett verktyg som tar fram dom, klicka för info!...

Vinterparkas och hängselbyxor

Varselkläder som klarar ner till -44°C - klicka för info!...

Hölsterbyxor

Från endast 177:- perfekt för hantverkare, certifierade, klicka för mer info!...