Hur du raggar leads

Att lära sig taktiken för att ragga potentiella kunder är en viktigt tillväxtfaktor. I slutändan måste leads tas till ett konverteringsstadium och kvalitet är därför väldigt viktigt, vilket till stor del beror på vilka kanaler du använder.

Leadgenerering är en teknik som alla säljare måste fullända. Vill du lära dig att bli bättre på det själv? Om du letar efter hemligheterna som dina konkurrenter använder framgångsrikt, kommer artikeln nedan säkerligen att väcka dina intressen och mätta din önskan om kunskap.

Se till att din landningssida är redo för besökare innan du genererar många lovande leads. Din landningssida måste innehålla all relevant information och alternativ för att köpa eller ladda ner. Om din landningssida är välbyggd kommer du att ha mycket större chans att omvandla dina leads till försäljning.

Att tillhandahålla incitament, såsom kampanjer och försäljning, gör att människor är mer uppmärksamma. Att till exempel erbjuda ett incitament som de redan behöver kan fånga deras uppmärksamhet. Att ge dina kunder ökade incitament att köpa din produkt kommer att generera fler leads till ditt företag.

Att gå med i denna leadsgenereringsprocess är en tidskrävande och pågående process. Det är inte en ställ det och glöm det-situation, du måste arbeta på det. Det krävs att du bygger förtroende och tankeledarskap på de marknader där du säljer. Ha tålamod och arbeta hårt så kommer du att skörda frukterna.

Sätt av tid varje vecka för att följa upp potentiella kunder. Det krävs vanligtvis mer än en kontakt för att förvandla en potentiell kund till ett riktigt hett leads. Så efter att du har tagit den första kontakten, ställ in tiden en vecka eller två senare för att beröra kontakta igen. Det handlar om frekvens här för att göra den här personen till en kund.

Analysera siffrorna kring din leadgenerering. Inser du att det tar många timmar att upptäcka potentiella leads? Är dessa leads kvalificerade eller snarare svaga? Mät tiden du har på dig kontra konverteringsgraden. Detta hjälper dig att lista ut vilken taktik som ger dig den bästa avkastningen på din investering.

Kan du lära medarbetare vad du gör? Om du till exempel är en del av en marknadsföringskampanj på flera nivåer, kan du köra en gratis lektion som lär folk hur man säljer produkten eller till och med låta dem veta hur de kan göra samma sak som du gör när du bygger din pipeline.

Rikta in dig på personer där freebies genererar leads. Även om att ge bort sakerna vanligtvis inte gör att du tjänar pengar direkt, kommer det att finnas massor av människor som är redo och villiga att registrera sig för gratissakerna. Håll den här listan åtskild från andra men inkludera den i alla dina framtida kampanjer.

Att bygga innehåll på din webbplats tar tid. Om du blir frustrerad och glömmer att göra detta ofta, kommer ingenting att fungera för dig. Fortsätt med att lägga upp nytt och intressant innehåll så kommer det att locka folk. Se till att du aldrig lägger denna strategi åt sidan.

Bloggar är mer än troligt ett av de verktyg du använder regelbundet men det är klokt att fokusera på att skapa prenumerationer för att säkerställa att folk kommer tillbaka för uppdateringar på sidan och en ny syn på vad du erbjuder.

Det är så vi börjar bygga relationer som är grunden för att ragga leads.

Prenumerationer säkerställer att dina läsare blir påminda om att besöka din webbplats där du kommer att kunna dela ditt innehåll. Detta är ett bra sätt att hjälpa till att generera fler leads från din befintliga kundbas. Att blogga är en viktig del av att generera nya potentiella kunder för alla företag.

Starta ett nyhetsbrev och skicka ut det till dina nuvarande kunder. Om du gör det kortfattat och tydligt kommer folk att läsa det och du kanske får några nya leads.

Om du vill att din webbplats ska generera potentiella kunder måste den tydligt berätta för folk vad du förväntar dig att de ska göra. Vill du att de ska registrera sig för ett nyhetsbrev? Se till att registreringsformuläret är högst upp på sidan.

Kom ihåg att tänka på din timing och inte bara ditt innehåll. Bra innehåll kommer bara att vara effektivt om det kommer till ett lead vid en tidpunkt då de behöver det. När är den bästa tiden att marknadsföra till dina potentiella potentiella kunder? Fundera på vem du marknadsför till för att avgöra detta.

Om du planerar att använda betala-per-klick-annonser för att marknadsföra din webbplats eller sociala medier, skapa annonser som faktiskt tar in riktade potentiella kunder. Se till att det är tydligt vad du säljer och att uppmaningen är solid. 

Att lära sig leadsgenerering är bara det första steget du måste ta. Därefter måste du överväga hur du kan generera potentiella kunder. Kan du få jobbet gjort idag? Gör det i så fall! Alla som skjuter upp kommer att misslyckas, så sätt igång och börja generera potentiella kunder direkt.




5 vanliga misstag vid försäljning och hur du undviker dem

Är du inte nöjd med hur låga dina försäljningssi...

De 5 steg till en vinnande marknadsstrategi på sociala medier

Strategi för sociala medier är kommunikationspla...

Hur AI förändrar detaljhandeln

Detaljhandeln är datadriven och Artificial Intel...

Var smart – lär av dina affärsmisstag

Vi gör alla misstag i affärer. Den viktiga frågan ...

Gå den extra milen för att lyckas

Du kan inte misslyckas när du ger mer än 100 procen...

10 tips om hur du tjänar pengar på din sajt

Hundratusentals webbansvariga över hela världen t...


Problem på jobbet?

Men kanske inte vet vad - nu finns ett verktyg som tar fram dom, klicka för info!...

Fallskyddskit

Fallskydd och tillbehör för dig som jobbar en bit upp, klicka för att se mer!...

Hölsterbyxor

Från endast 177:- perfekt för hantverkare, certifierade, klicka för mer info!...