Hur du lockar kunder till ditt företag - magnetiskt

En magnet har egenskaperna att attrahera vissa metaller och en magnetisk person har egenskaper, talanger eller färdigheter för att locka andra personer på ett magnetiskt sätt.

I en värld av marknadsföring, hur kan någon förvärva den typen av personlighet, hur kan någon bli en magnetisk sponsor och utveckla en stor kundbas?

Innan jag svarar på den frågan, läs detta citat:

"Ingen som köpte en borr ville verkligen ha en borr. De ville ha ett hål. Därför, om du vill sälja borrar, bör du annonsera om att göra hål - INTE om borrar!"

Det är mycket mening med detta citat, men i några ord innehåller det hemligheten till att bli en mycket framgångsrik magnetisk person.

Vill du hellre spendera 2000 kronor på en borrmaskin, eller först få gratis eller billig information för att lära dig hur du använder maskinen på ett korrekt och effektivt sätt? Om du är som jag, är jag säker på att du först skulle lära dig mer om hur du kan göra ett bra hål innan du gör den typen av köp.

Skulle du hellre köpa av en säljare som insisterar på att hans/hennes borr är det bästa verktyget för det du vill göra? Jag skulle inte. För jag gillar inte att bli såld till och jag gillar inte att folk spelar upp sitt försäljningsnummer på mig.

Skulle du hellre köpa från en person som gav dig gratis tips om hur du gör för att få det bästa resultatet från verktyget och som inte bara försöker sälja på dig en maskin?

Återigen, om du är som jag, skulle du köpa från en person som först tog sig tid att utbilda dig om hur du gör det här hålet korrekt. I ditt sinne är den här personen en expert inom sitt område, han/hon vet vad han/hon pratar om.

Detta är vad många marknadsförare fortsätter att göra, de fortsätter att kränga på andra sina produkter. Men gissa vad? Människor bryr sig inte om din affärsmöjlighet - de bryr sig om en lösning på deras problem. Med andra ord köpte du inte en borr för att du ville ha en. Du ville ha en lösning (hål).

Så, vad du behöver göra för att öka dina framtidsutsikter är att sälja dem "hålet".

Om du kan visa dem hur man gör det där "hålet" kommer dina framtidsutsikter att öka på egen hand - utan att du hårdsäljer. Varför? Eftersom du gav dem gratis tips om hur de ska uppnå sina mål och därför förtjänar  deras förtroende.

Detta är en av huvudprinciperna som gör att du kan bli magnetisk och locka möjligheterna att komma till dig, istället för att du jagar efter dem.




Varför är SEO viktigt för digital marknadsföring?

Du har säkert hört hundra gånger att SEO är en vi...

Hur du raggar leads

Att lära sig taktiken för att ragga potentiella kun...

Varumärkesstrategi

Sammantaget är en varumärkesstrategi en långsiktig...

En Growth Hackers tankesätt

Som ordspråket säger, är nödvändigheten uppfinni...

Vad är Growth Hacking?

När det gäller den digitala marknadsföringsvärlde...

6 strategier för Growth Hacking

Termen growth hacking är i sig ett bevis på att mar...


Problem på jobbet?

Men kanske inte vet vad - nu finns ett verktyg som tar fram dom, klicka för info!...

Vinterparkas och hängselbyxor

Varselkläder som klarar ner till -44°C - klicka för info!...

Hölsterbyxor

Från endast 177:- perfekt för hantverkare, certifierade, klicka för mer info!...