Gå den extra milen för att lyckas

Du kan inte misslyckas när du ger mer än 100 procent. I vilken ansträngning du än gör, ge alltid mer än hundra procent. Du kommer att upptäcka att när du än gör detta kommer dina belöningar alltid att vara mycket större än den extra ansträngning du lagt ner.

Vissa människor hänvisar till detta framgångskoncept som att gå den extra milen. Vad det betyder är att du måste ge människor mer än de förväntar sig.

Om du arbetar i ditt företag och vill se det växa, är det säkraste sättet att uppnå det genom att ge mer. Kunder blir imponerade när de upptäcker en verksamhet som är innovativ och ger dem mer än vad de förväntat sig.

Leta efter bättre och effektivare sätt att göra saker på. Gör det till exempel enkelt att beställa från din sida. Minska antalet klick för att komma till relevant information om din produkt eller beställningsformuläret.

Var inte rädd för att ge information gratis. Detta är ett avgörande steg i onlinevärlden för att bygga upp trovärdighet och förtroende. En kostnadsfri rapport eller ett prov (eller utdrag) från din informationsprodukt gör det möjligt för din potentiella kund att avgöra om det du erbjuder är vad de letar efter.

Inkludera alltid några gratis (men värdefulla) bonusar med varje beställd produkt. Detta främjar också uppfattningen att få mer än vad man betalade för. I vissa fall har jag köpt produkter på nätet eftersom gratisbonusarna intresserade mig mer än huvudprodukten.

Se till att din produktleverans är snabb och effektiv. Om du säljer en informationsprodukt, se till att kunden kan ladda ner den så snart de har betalat för den. Tillhandahåll alternativa nedladdningsformat och platser så att alla behov tillgodoses. Följ upp ett par dagar senare för att säkerställa att de fick sina produkter utan problem. Om de hade problem, lös dem direkt och ge en extra bonus för att kompensera för deras besvär.

Om din produkt behöver skickas, ge din kund alternativa leveranssätt. Du kund kan sedan välja hur snabbt deras beställning ska levereras och de kan betala för de snabbare alternativen. Återigen, följ upp för att säkerställa att de fick sin beställning i tid och utan problem.

Gå den extra milen med kundklagomål. Detta är ett utmärkt tillfälle att förvandla en missnöjd köpare till en livslång supporter av ditt företag. Erkänn problem och lös dem snabbt. Tacka kunden för att du gjorde dig medveten om dem. Du kan vara säker på att om en kund har haft problem, så har andra också haft samma problem.

För dem som arbetar direkt med kunder, ge dem alltid mer än de förväntar sig och du kommer att generera mer försäljning. Ibland är bara att ge ett stort, varmt leende och artig uppmärksamhet åt kundernas krav allt som krävs. I onlinevärlden kommer omedelbar uppmärksamhet på e-post och artiga svar att öka ditt rykte och din försäljning. Lägg tid på att avgöra kundernas behov och sedan kommer du att kunna tillfredsställa det.

Har du någonsin varit i en butik och alla är dystra och vill inte servera dig? Känner du dig sugen på att köpa från dem?

Nej.

Men gå in i en butik där de verkar glada över att se dig och villiga att hjälpa dig och du känner mycket mer för att köpa deras produkter. Detsamma gäller för onlinevärlden. En väldesignad webbplats med enkel tillgång till information kommer att ge bättre resultat. Gör din webbplats användarvänlig!

Sitt inte och vänta på att folk ska köpa. Se till att din marknadskommunikation ber om beställningen! Uppmuntra svar genom att erbjuda en stark garanti. När någon gör ett krav under din garanti, respektera det. Detta är en del av processen för att bygga upp förtroende.

Ansträng dig för att utveckla ytterligare färdigheter på din fritid. Att studera ledarskap eller hur man motiverar människor kommer alltid att vara till hjälp för att bygga upp ditt företag. Det finns alltid något nytt att lära sig när det gäller att hantera människor och påverka dem att köpa.

Men glöm aldrig din viktigaste uppgift just nu ur sikte – att hålla dina befintliga kunder nöjda.




5 vanliga misstag vid försäljning och hur du undviker dem

Är du inte nöjd med hur låga dina försäljningssi...

De 5 steg till en vinnande marknadsstrategi på sociala medier

Strategi för sociala medier är kommunikationspla...

Hur AI förändrar detaljhandeln

Detaljhandeln är datadriven och Artificial Intel...

Var smart – lär av dina affärsmisstag

Vi gör alla misstag i affärer. Den viktiga frågan ...

Gå den extra milen för att lyckas

Du kan inte misslyckas när du ger mer än 100 procen...

10 tips om hur du tjänar pengar på din sajt

Hundratusentals webbansvariga över hela världen t...


Problem på jobbet?

Men kanske inte vet vad - nu finns ett verktyg som tar fram dom, klicka för info!...

Fallskyddskit

Fallskydd och tillbehör för dig som jobbar en bit upp, klicka för att se mer!...

Hölsterbyxor

Från endast 177:- perfekt för hantverkare, certifierade, klicka för mer info!...