Det vanligaste misstaget en ny marknadsförare nästan alltid gör

Du är en ny marknadsförare och vill tjäna extra pengar eller till och med kanske skaffa ett bra liv! En av de första sakerna du gör är att gå med i ett affiliateprogram eller något liknande. Eller kanske till och med försöker du att sälja på Ebay eller någon annan auktionstjänst genom att marknadsföra någon snyggt lönsam produkt.

Nu, när du har någon form av online-affär på gång, måste välja vilken typ av reklam du ska använda för att generera försäljning.

Online-marknadsföring är väldigt mycket som vanlig reklam. Vad drar dig till ett företag i din hemstad? Kuponger? Specialerbjudanden? Give-aways? En personlig rekommendation från en vän eller pålitlig medarbetare?

Här är en liten hemlighet som ofta inte är känd eller ignorerad

När det gäller att bygga någon form av verksamhet online gör du samma sak! Ge bort en gratis rapport, en informativ e-bok, en testversion, en onlinekurs eller kanske ett abonnemang på ett gratis nyhetsbrev. Detta är helt enkelt hur det görs med online-verksamheter, punkt.

Men här är den mest kritiska delen - du måste samla in namn och e-postadress först innan du ger prospektet åtkomst till det!

Det är allmänt känt av alla de bästa marknadsförarna på nätet, att din primära uppgift för att bli framgångsrik är att sammanställa en lista över personer (potentiella kunder), som är intresserade av den typ av saker du ger bort! Detta är enkelt att göra med en autosvarare. De fyller bara i ett formulär och de läggs till automatiskt i din lista och omdirigeras sedan till din nedladdningssida eller medlemssida.

Därefter är nästa uppgift att automatiskt skicka en serie meddelanden som berättar mer om anledningarna till att din produkt eller produkter (eller medlemsprogram) är bra för dem!

VARFÖR?

För det är mycket bättre att kontakta ett prospekt flera gånger snarare än bara en gång. Det är ett bevisat faktum att de flesta INTE kommer att köpa från dig eller gå med i ditt program förrän de har kontaktats minst 5 till 7 gånger. Detta görs som jag sa, automatiskt, tidsmässigt minskar långsamt tills det är en långsam dropp av meddelanden tills de köper eller går med eller avregistrerar sig från din lista.

När du kör specialkampanjer av något slag kan du med en funktion hos de bästa mail-programmen sända till hela din lista när du vill. Detta är hur många marknadsförare kan tjäna enorma mängder pengar och försäljning på begäran - när och så ofta de vill!

Detaljer om vilka mail-program som är bäst, och teknikerna för att ta fram en lista och hur ofta man skickar till den listan är ämnen som förtjänar mer tid och uppmärksamhet än vad som kan ges här - men det räcker med att säga att om du inte först utvecklar en lista och sedan marknadsför till din lista efteråt - du saknar bara båten!

Ren och enkel!
Så om du annonserar en affiliate-länk eller dina produkters försäljningssida eller något annat än din kostnadsfria prenumeration, rapport, e-bok eller kurs - kan det verkligen vara det mest tragiska misstaget du kan göra i din affärsstrategi online!

Om detta är du, dra tillbaka och omgruppera och tänk om din marknadsföringsstrategi helt innan du förlorar för mycket tid, pengar, energi eller motivation.

Och kom ihåg - BYGG din lista!




Varför är SEO viktigt för digital marknadsföring?

Du har säkert hört hundra gånger att SEO är en vi...

Hur du raggar leads

Att lära sig taktiken för att ragga potentiella kun...

Varumärkesstrategi

Sammantaget är en varumärkesstrategi en långsiktig...

En Growth Hackers tankesätt

Som ordspråket säger, är nödvändigheten uppfinni...

Vad är Growth Hacking?

När det gäller den digitala marknadsföringsvärlde...

6 strategier för Growth Hacking

Termen growth hacking är i sig ett bevis på att mar...


Problem på jobbet?

Men kanske inte vet vad - nu finns ett verktyg som tar fram dom, klicka för info!...

Vinterparkas och hängselbyxor

Varselkläder som klarar ner till -44°C - klicka för info!...

Hölsterbyxor

Från endast 177:- perfekt för hantverkare, certifierade, klicka för mer info!...